Müşteri Bazlı Ürün Analizi
Yönetim Sistemi ›› Müşteri İlişkileri Yönetimi ›› Raporlar ››
Müşteri Bazlı Ürün Analizi
Seçilen dönemde, hangi günlerde, hangi müşteriler işletmenin hangi ürünlerini/hizmetlerini tercih ettiği bu rapor ile analiz edilir.
Böylece müşteri niteliklerine göre ürün/hizmet hareketleri yorumlanabilir. Hangi ürün hangi müşteri tarafından tercih ediliyor, hangi ürün hangi müşteri tarafından yanında başka bir ürün ile satın alınıyor sorularına cevap bulunur.
Erişim ağacından Yönetim Sistemi-->Müşteri İlişkileri Yönetimi-->Raporlar-->Müşteri Bazlı Üürn Analizi işlem adımları takip edilir.
Açılan Müşteri Bazlı Ürün Analizi ekranında;
- Genel Müdürlük olarak giriş yapılmışsa istenen lokasyon/lokasyonlar ve tüm lokasyonlar seçimi yapılır. Herhangi bir lokasyon olarak giriş yapılmışsa da bu alandan o lokasyon seçili olarak gelir.
- Tarih alanı altından hangi tarih aralığında müşteri bazlı ürün analizi raporu alınacaksa tarih aralıkları seçilir. Bu alandan tarih aralığı seçildikten sonra, otomatik olarak Tarih alanında rapor aralığı güncellenir.
- Ürün Grubu alanında butonuna tıklayarak veya F10 tuşuna basılarak açılan Ürün Grup Seçimi ekranından istenilen grup seçilerek müşterilerin seçilen ürün grubundaki ürünleri satın alma davranışları raporlanabilir. Ürün Grup Seçim ekranından ürün grubu seçildikten sonra Seç butonuna tıklanır.
- Seçilen ürünlere kısıtlama getirilmeden seçilen ürün grubu altındaki tüm ürünler için ürün bazlı müşteri analiz raporu alınabilir ya da isteğe bağlı olarak Ürün Açıklaması ve Ürün Kod alanları altından ürün grup kodu aralığı ve açıklama aralıkları ile rapor değerlendirme kapsamı kısıtlanarak raporlama yapılabilir. Ayrıca rapor değerlendirme kapsamı ürün özel kodlarına göre de kısıtlanabilir.
Kaydırma çubuğu aşağıya doğru kaydırılırsa;
- Ürün kriterleri seçildikten sonra müşteri kriterleri seçilir.
- Müşteri Grup alanında butonuna tıklayarak veya F10 tuşuna basılarak açılan Müşteri Grupları ekranından ilgili müşteri grubu seçilir. Böylece kısıtlama getirilmeden seçilen müşteri grubu altındaki tüm müşterilerin satın alma davranışları raporlanabilir.
- İsteğe bağlı olarak Müşteri Kod, Müşteri Ad, Müşteri Soyadı ve Kart No alanlarından yapılacak seçimlerle rapor değerlendirme kapsamı kısıtlanarak da raporlama yapılabilir.
- Müşteri Tipi alanından da 3 seçenekli aşağıdaki müşteri tiplerinden istenilen seçilir.
- Cari Müşteri: İşletme ile mal/hizmet alım satımı yapan birey veya firma
- Müşteri: İşletmeden mal/hizmet satın alan birey
- Hepsi=Müşteri+Cari Müşteri
- Müşteri Statüsü(Aktif-Pasif-Hepsi) seçilir.
- İlk....Müşteri alanından da seçilen müşteri kriterlerine göre filtrelenecek kayıt sayısı belirlenir. Örneğin yukarıdaki ekranda İlk 50 Müşteri için raporlama yapılmıştır.
- Rapor kriterleri seçildikten sonra Başlat butonuna tıklanır.
Copyright © 2014 by ADAMPOS. All Rights Reserved.