Müşteri Karlılık Analizi
Yönetim Sistemi ›› Müşteri İlişkileri Yönetimi ›› Raporlar ››
Müşteri Karlılık Analizi
Belge toplamına göre her müşterinin aldığı her üründen, işletmenin yüzde kaç oranında kar elde ettiği raporlanabilir.
Erişim ağacından Yönetim Sistemi-->Müşteri İlişkileri Yönetimi-->Raporlar-->Müşteri Karlılık Analizi işlem adımları takip edilir.
Açılan Müşteri Karlılık Analizi ekranında;
- Genel Müdürlük olarak giriş yapılmışsa istenen lokasyon/lokasyonlar ve tüm lokasyonlar seçimi yapılır. Herhangi bir lokasyon olarak giriş yapılmışsa da bu alandan o lokasyon seçili olarak gelir.
- Tarih alanı altından hangi tarih aralığında müşteri bazlı ürün analizi raporu alınacaksa tarih aralıkları seçilir. Bu alandan tarih aralığı seçildikten sonra, otomatik olarak Tarih alanında rapor aralığı güncellenir.
- Ürün Grubu alanında butonuna tıklayarak veya F10 tuşuna basılarak açılan Ürün Grup Seçimi ekranından istenilen grup seçilerek müşterilerin seçilen ürün grubundaki ürünleri satın alma davranışları raporlanabilir. Ürün Grup Seçim ekranından ürün grubu seçildikten sonra Seç butonuna tıklanır.
- Seçilen ürünlere kısıtlama getirilmeden seçilen ürün grubu altındaki tüm ürünler için ürün bazlı müşteri analiz raporu alınabilir ya da isteğe bağlı olarak Ürün Açıklaması ve Ürün Kod alanları altından ürün grup kodu aralığı ve açıklama aralıkları ile rapor değerlendirme kapsamı kısıtlanarak raporlama yapılabilir. Ayrıca rapor değerlendirme kapsamı ürün özel kodlarına göre de kısıtlanabilir.
- Fiyat Kriteri alanından da kar oranı aşağıdaki kriterlerden istenilen seçilerek raporlama yapılır.
- Belge Tarihine göre Son Alış Maliyeti
Karlılık Oranı Hesaplama Yöntemi;
- Son Alış Maliyeti: Tarih aralığı ve Lokasyon kriter seçimine bakılmadan konsinye belgeleri hariç bütün giriş belgeleri içinde son giriş tutarı üzerinden kar oranı hesaplanır.
- Ortalama Alış Maliyeti: Rapor kriterlerinde seçilen tarih aralığı ve lokasyonlarda bütün giriş belgelerindeki(devir, sayım, sevk fişi, alım faturası gibi) ürün toplam alış tutarının, ürün toplam alış miktarına oranına denir. Fiyat farkları varsa tutara yansıtılır.
- Ortalama Alış Maliyeti=Toplam Alış Tutarı/Toplam Alış Miktarı
- Belge Tarihine Göre Son Alış Maliyeti; Tarih aralığı ve Lokasyon kriter seçimine bağlı olarak, bütün giriş belgeleri içinde son giriş belgesi tutarı üzerinden kar oranı hesaplanır.
- Son...Satış Belgesi alanından da raporda baz alınacak son belge sayısı belirlenir.
- Tüm kriterler seçildikten sonra Başlat butonuna tıklanır.
- Müşteri Karlılık Analizi ekranında kullanıcı Ekle butonuna tıklayarak Standart Tasarım seçeneğini seçip mevcut tasarım üzerinde değişiklik yaparak veya Boş Tasarım seçeneğini seçip kendisi yeni bir form tasarlayarak bu formları kaydedebilir.
- Kaydedilen formlar arasında istenilen tasarım seçildikten sonra Seçilen Tasarım, Ekran seçimleri yaparak kendi düzenlediği formlar üzerinden müşteri karlılık analizi rapor formunu, Seç butonuna tıklayarak windows uygulamasında görebilir.
- Ekran yerine Yazıcı seçeneğini kullanarak da Yazıcıdan raporun çıktısı alınabilir.
Müşteri Karlılık Analizi rapor örneği aşağıdaki ekrandaki gibidir. Bu rapor sayesinde belge toplamına göre her müşterinin satın adığı her üründen %kaç oranında işletmenin kar ettiği analiz edilebilir.
Belge Toplamı: Fiş Maliyeti+Kar Tutar
Fiş Maliyet: Ürünlerin işletmeye giriş belgelerindeki tutarlarıdır.
Kar Tutar: Fiş MaliyetixKar%
Kar%=Belge Toplamı/(Fiş Maliyetix100)
Copyright © 2014 by ADAMPOS. All Rights Reserved.