Ürün Bazlı Müşteri Analizi
Yönetim Sistemi ›› Müşteri İlişkileri Yönetimi ›› Raporlar ››
Ürün Bazlı Müşteri Analizi
Müşterilerin seçilen dönemde hangi günlerde, hangi saatlerde hangi ürünleri, hangi fiyat aralığındaki ürünleri, hangi kategorilerdeki ürünleri, satın aldıkları bu rapor ile incelenebilir. Böylece müşterilerin satın alma davranışları analiz edilir ve bu analizler sonuclarına göre aksiyon planları hazırlanabilir.
Böylece müşteri davranışları analitik yöntemlerle analiz edilerek müşteriler daha iyi tanınır ve kişiye özel ürün/hizmet, kampanya stratejileri geliştirilebilir.
Erişim ağacından Yönetim Sistemi-->Müşteri İlişkileri Yönetimi-->Raporlar-->Ürün Bazlı Müşteri Analizi işlem adımları takip edilir.
Açılan Ürün Bazlı Müşteri Analizi ekranında;
- Genel Müdürlük olarak giriş yapılmışsa istenen lokasyon/lokasyonlar ve tüm lokasyonlar seçimi yapılır. Herhangi bir lokasyon olarak giriş yapılmışsa da bu alandan o lokasyon seçili olarak gelir.
- Tarih alanı altından hangi tarih aralığında ürün bazlı müşteri analizi raporu alınacaksa tarih aralıkları seçilir. Bu alandan tarih aralığı seçildikten sonra, otomatik olarak Tarih alanında rapor aralığı güncellenir.
- Ürün Grubu alanında butonuna tıklayarak veya F10 tuşuna basılarak açılan Ürün Grup Seçimi ekranından istenilen grup seçilerek müşterilerin seçilen ürün grubundaki ürünleri satın alma davranışları raporlanabilir. Ürün Grup Seçim ekranından ürün grubu seçildikten sonra Seç butonuna tıklanır.
- Seçilen ürünlere kısıtlama getirilmeden seçilen ürün grubu altındaki tüm ürünler için ürün bazlı müşteri analiz raporu alınabilir ya da isteğe bağlı olarak Ürün Açıklaması ve Ürün Kod alanları altından ürün grup kodu aralığı ve açıklama aralıkları ile rapor değerlendirme kapsamı kısıtlanarak raporlama yapılabilir. Ayrıca rapor değerlendirme kapsamı ürün özel kodlarına göre de kısıtlanabilir.
Kaydırma çubuğu aşağıya doğru kaydırılırsa;
- Ürün kriterleri seçildikten sonra müşteri kriterleri seçilir.
- Müşteri Grup alanında butonuna tıklayarak veya F10 tuşuna basılarak açılan Müşteri Grupları ekranından ilgili müşteri grubu seçilir. Böylece kısıtlama getirilmeden seçilen müşteri grubu altındaki tüm müşterilerin satın alma davranışları raporlanabilir.
- İsteğe bağlı olarak Müşteri Kod, Müşteri Ad, Müşteri Soyadı ve Kart No alanlarından yapılacak seçimlerle rapor değerlendirme kapsamı kısıtlanarak da raporlama yapılabilir.
- Müşteri Tipi alanından da 3 seçenekli aşağıdaki müşteri tiplerinden istenilen seçilir.
- Cari Müşteri: İşletme ile mal/hizmet alım satımı yapan birey veya firma
- Müşteri: İşletmeden mal/hizmet satın alan birey
- Hepsi=Müşteri+Cari Müşteri
- Müşteri Statüsü(Aktif-Pasif-Hepsi) seçilir.
- İlk....Müşteri alanından da seçilen müşteri kriterlerine göre filtrelenecek kayıt sayısı belirlenir. Örneğin yukarıdaki ekranda İlk 50 Müşteri için raporlama yapılmıştır.
seçeneklerinden istenilen seçim yapılarak tutar veya adet bazında raporlama yapılabilir.
- Rapor kriterleri seçildikten sonra Başlat butonuna tıklanır.
hangi müşterinizin gerçek anlamda size ciro değil karlılık yaratarak sizin için değerli olduğunu, hangi müşterilerinizin hangi ürünleri birlikte aldığını, hangi müşterilerinizi rakiplere kaptıracağınızı, hangi müşterilerin kuruluşunuzla ilişkisi süresince size ne kadar gelir bırakabileceğini bilerek kararlarınızı yönlendirebilirsiniz.
Copyright © 2014 by ADAMPOS. All Rights Reserved.