Yönetim Sistemi ›› Müşteri İlişkileri Yönetimi ›› Raporlar ››

Ürün Bazlı Müşteri Analizi
Müşterilerin seçilen dönemde hangi günlerde, hangi saatlerde hangi ürünleri, hangi fiyat aralığındaki ürünleri, hangi kategorilerdeki ürünleri, satın aldıkları bu rapor ile incelenebilir. Böylece müşterilerin satın alma davranışları analiz edilir ve bu analizler sonuclarına göre aksiyon planları hazırlanabilir.
Böylece müşteri davranışları analitik yöntemlerle analiz edilerek müşteriler daha iyi tanınır ve kişiye özel ürün/hizmet, kampanya stratejileri geliştirilebilir.

Erişim ağacından Yönetim Sistemi-->Müşteri İlişkileri Yönetimi-->Raporlar-->Ürün Bazlı Müşteri Analizi işlem adımları takip edilir.

Açılan Ürün Bazlı Müşteri Analizi ekranında;
butonuna tıklayarak veya F10 tuşuna basılarak açılan Ürün Grup Seçimi ekranından istenilen grup seçilerek müşterilerin seçilen ürün grubundaki ürünleri satın alma davranışları raporlanabilir. Ürün Grup Seçim ekranından ürün grubu seçildikten sonra Seç butonuna tıklanır.Kaydırma çubuğu aşağıya doğru kaydırılırsa;

butonuna tıklayarak veya F10 tuşuna basılarak açılan Müşteri Grupları ekranından ilgili müşteri grubu seçilir. Böylece kısıtlama getirilmeden seçilen müşteri grubu altındaki tüm müşterilerin satın alma davranışları raporlanabilir.seçeneklerinden istenilen seçim yapılarak tutar veya adet bazında raporlama yapılabilir.
hangi müşterinizin gerçek anlamda size ciro değil karlılık yaratarak sizin için değerli olduğunu, hangi müşterilerinizin hangi ürünleri birlikte aldığını, hangi müşterilerinizi rakiplere kaptıracağınızı, hangi müşterilerin kuruluşunuzla ilişkisi süresince size ne kadar gelir bırakabileceğini bilerek kararlarınızı yönlendirebilirsiniz.