Müşteri Grupları
Yönetim Sistemi ›› Müşteri İlişkileri Yönetimi ››
Müşteri Grupları
Her bir müşteri grubunun konumlanışı, müşteri davranışı, beklentisi, ihtiyaçları farklıdır. Bu nedenle müşterilerin ortak karakteristikler üzerinden gruplandırılarak tanımlanması oldukça önemlidir. Bu segmentasyonu oluşturan ilave açılımlar bu alandan oluşturulur.
Şekil1; Müşteri Grupları
Erişim ağacından Yönetim Sistemi-->Müşteri İlişkileri Yönetimi-->Müşteri Grupları işlemleri takip edilir.
Açılan Müşteri Grupları ekranında;
- Ekle butonuna tıklanarak veya Sağ Tıkla/F9-->Yeni Grup işlemleri takip edildiğinde açılan Müşteri Grup Tanımı ekranında yeni eklenecek müşteri grubunun bağlanacağı üst grup bilgileri görülebilir. Yani yeni eklenecek müşteri grubunun bağlanacağı üst grup kodu ve adı görülebilir.
- Üst Grup tablosunun altında bulunan bölümde Grup Kodu alanında otomatik olarak atanan yeni eklenecek grubun kodu görülebilir.
- Örneğin yukarıdaki ekranda Grup kodu otomatik olarak 2 gelmiştir. Bu demektir ki üst gruba bağlı daha önce eklenmiş 1 tane müşteri grubu vardır. Yeni eklenecek müşteri grubu da 2. müşteri grubu olacaktır.
- Grup Adı alanına da yeni eklenecek müşteri grup adı girilir.
- Kaydet butonuna tıklanarak da işlem tamamlanır.
Kaydet butonuna tıklandıktan sonra yeni eklenen müşteri grubu üst grubun altında kırılımda yerini alır. Eklenen müşteri grubu altında açılımlar yapılabilir. Hangi müşteri grubuna ilave açılım sağlanacaksa o müşteri grubu seçildikten sonra Ekle butonuna tıklanarak veya Sağ Tıkla/F9-->Yeni Grup işlemleri takip edilir.
- Açılan Müşteri Grup Tanımı ekranında Üst Grup bilgileri otomatik olarak gelir.
- Dikkat edilirse yukarıdaki ekranda üst grup kodu 2, üst grup adı da bir önceki ekranda ilave açılım sağlanması için seçilen Sağlık Personelleri üst grubudur.
- Bu alanın altında bulunan Grup Kodu alanında yeni eklenecek alt grubun kodu otomatik olarak 2.1 olarak gelir.
- Grup Adı alanından da yeni eklenecek alt grubun adı girildikten sonra Kaydet butonuna tıklanarak işlem tamamlanır. Bu şekilde adımlar takip edilerek müşteri gruplarının altına açılımlar ilave edilebilir.
- Kırılımlar açılarak üst gruba bağlı müşteri grupları görülebilir.
- Herhangi bir müşteri grubu seçildikten sonra Değiştir butonuna tıklanarak veya Sağ Tıkla/F9-->Grup Değiştir işlemleri takip edilerek seçilen grup üzerinde herhangi bir güncelleme veya değişiklik yapılabilir.
- Eğer gruplardan herhangi biri silinecekse de silinecek grup seçildikten sonra Sil butonuna tıklanır veya Sağ Tıkla/F9-->Grup Sil işlemleri takip edilir.
Copyright © 2014 by ADAMPOS. All Rights Reserved.