Satış Kota İşlemleri
Kota yönetimi içerisindeki güçlü raporlamalar müşteriler için daha gerçekçi satış kotaları belirlemeye yardımcı olur .
Kota yönetimi sayesinde satış elemanlarının performanslarını değerlendirirken satış ekbinin kotalarını gerçekleştirme oranlarını da yakından takip ederek gerçekçi değerlendirmeler yapılabilir.
Ciro yada belirlenen kota üzerinden prim oranı girilerek kota başlangıç ve bitiş tarihi dikkate alınarak prim takibinin yapılabildiği alandır.
Satış kotaları düzenlemek için; Satış YönetimiàSatış Zinciri-->Satış Kota işlemleri takip edilir.
- Satış Kota İşlemleri ekranı iki bölümden oluşur. Sol bölümde cariler; sağ bölümde de daha önce seçilen cari ile yapılmış kotalar yer alır. İncele(F6) butonu kullanılarak veya Sağ Tıkla/F9àİncele işlemleri takip edilerek kotalar incelenebilir.
- butonu kullanılarak da Satış Kota İşlemleri ekranında görüntülenen kotaların ön izlemesini yapılabilir ve yazıcıdan çıktısını alınabilir.
- Sağ bölümde bulunan Kota Türü kontrol butonu aktifleştirilirse;
Satış Kota İşlemleri ekranında cari ve ürün bazlı tüm kotalar görülebilir.
- Bu ekranda Sağ TıklaàEkle işlemleri takip edilerek veya kota türü sol altta seçildikten sonra Ekle butonuna tıklanarak cari veya ürün bazlı satış kota anlaşmaları düzenlenebilir.
- Ayrıca bu ekranda filtre alanında kotalar, kapanan kotalar veya hepsi seçenekleri arasından istenilen seçim yapılarak kotalar arasında listeleme yapılabilir.
- Sağ TıklaàEkleàCari işlemleri takip edildiğinde;
- Yeni Satış Kotası ekranında ilgili cari seçilir. Anlaşmanın hangi tarihler arasında geçerli olacağı belirtilir. Kota Kriterleri tablosu altından da ilgili cariye satılacak ürün/ürünlerin miktarına, cirosuna göre satış kota kriterleri arasından istenilen seçim yapılır.
- Satış kotası olarak miktar kriteri seçilirse ;
- Ürün miktarı alanına miktar girilir,
- Prim tablosu altında lokasyan seçildikten sonra prim türü belirlenir. Prim türü hediye ürün seçilirse Hediye Ürünler tablosu altından ilgili cariye ait ürünlerden istenilen ürün seçilir. Varsa kota açıklaması yapılır.
Kota ekranı alan başlık bilgileri;
- Fiş No: Fiş numarası MYASOFT SİSTEM tarafından otomatik olarak üretilen 13 haneli (EAN13 bir barkod) bir fiş takip numarasıdır.
- Başlangıç Tarihi: Kotanın uygulanmaya başlanacağı tarihtir.
- Bitiş Tarihi: Kotanın süresinin biteceği tarihtir.
Kota Kriteri Miktar seçili iken prim tablosu altında
- Ciro primi seçeneği seçilirse;
- Ciro Primi tablosu altında Belirlenen ürün miktarı üzerinden istenilen prim oranı yüzde veya tutar olarak belirlenir.
Eğer Kota Kriterleri tablosundan;
- Hedef ciro alanına manuel olarak ciro miktarı girildikten sonra lokasyon seçilir. Prim tablosundan belirtilen ciro miktarına göre hediye ürün veya ciro primi seçeneklerinden istenilen prim türü seçilir.
- Kota başlangıç tarihinde herhangi bir onaylama gerektirmeden uygulanacaksa Uygula butonuna tıklanır. Eğer daha sonra tarihi geldiği zaman uygulanacaksa da Kaydet butonuna tıklanır.
- Satış Kota İşlemleri ekranında Sağ TıklaàEkleàÜrün işlemleri takip edildiğinde;
- İlgili cari seçildikten sonra Ürünler Tablosu altında ‚‘‘Ürün Bazında Kota Belirle‘‘ özelliği aktifleştirildiği zaman seçilecek olan ürünler için tek tek alış kotası belirlenebilir.
- İstenilen ürün seçildikten sonra Kota Tür kolon başlığı altında kotanın türü seçilir. Miktar kolon başlığı altına kotanın miktarı girildikten sonra Prim tablosu altında prim türü seçimi yapıldıktan sonra (HÜ seçilirse istenilen ürün seçimi, ciro primi seçilirse de prim oranı tutar veya yüzde olarak girildikten sonra Kota başlangıç tarihinde herhangi bir onaylama gerektirmeden uygulanacaksa Uygula butonuna tıklanır.
- Eğer daha sonra tarihi geldiği zaman uygulanacaksa da Kaydet butonuna tıklanır.
- Ürün bazlı satış kotası anlaşması düzenlenirken eğer Ürünler tablosu altında ‘’Ürün Bazında Kota Belirle’’ özelliği deaktif yapılırsa seçilecek olan tüm ürünlere satış tutarı hesaplanarak, belirlenecek olan kota kriteri ve prim türüne göre kota uygulanacaktır.
- Burada ‘’Cari Kotasına Dahil Et’’ özelliği aktifleştirildiği zaman ürünler için belirlenen kota ilgili carilerin her biri için daha önceden belirlenmiş bir cari kotası varsa bu kotaya dahil edilir.
- Satış Kota İşlemleri ekranında kotaların durumu görülebilir. Eğer kotalar Uygulanmadı durumundaysa anlaşmayı tarihi geldiği zaman uygulamaya geçirmek için Sağ TıklaàUygula işlemleri takip edilir. Aynı şekilde Uygulanmış bir anlaşma da uygulama tarihi gelmeden İptal edilebilir.
- Satış Kota İşlemleri ekranında Sağ TıklaàKota Hesapla işlemleri takip edilirse İlerleme kolon başlığı altında yüzde olarak ürün alım miktarı görülebilir. Böylece kota sınırına göre ürün satışı kontrollü bir şekilde yapılabilir.
- Satış Kota İşlemleri ekranında Sağ TıklaàKota Kapat işlemleri takip edilirse de kota işlemlerinde kullanılacak olan hizmet faturası kesildikten sonra kota kapatılmış olur.
- Seçilen satış kotasının kapatıldığını gösteren bir uyarı ile karşılaşılır. Tamam butonuna tıklanır.
- Kotalar kapatıldıktan sonra Filtre alanında Kapanan Kotalar seçimi yapılırsa;
- Kapanan kotalar listelenebilir.
Copyright © 2014 by ADAMPOS. All Rights Reserved.