Puan Kampanyaları
Yönetim Sistemi ›› Müşteri İlişkileri Yönetimi ›› Kampanya Yönetimi ›› Puan ››
Puan Kampanyaları
İşletmeler yapıları gereği belirli zamanlarda belirli müşterilerine; belirli alışverişlerinde puan kazandırmak için düzenledikleri puan kampanyalarının kriterlerini bu alandan düzenlerler.
Erişim ağacından Yönetim Sistemi-->Müşteri İlişkileri Yönetimi-->Kampanya Yönetimi-->Puan Kampanyaları işlemleri takip edilir.
Açılan Puan Kampanyaları ekranında Kampanya Türü Seçiniz tablosu altından açılan kampanya seçenekleri arasından istenilen kampanya türü seçildikten sonra Ekle butonuna tıklayarak veya Sağ Tıkla/F9-->Ekle-->Ürün Puan Kampanyası/Ürünlere Puan Oluştur/Fiş Toplamına Puan Oluştur adımları takip edilerek puan kampanyalarının koşulları belirlenir.
Eğer Ürün Kart Puan Kampanyası seçimi yapılmışsa;
Açılan Ürün Kart Puanları ekranında;
- Kampanyanın geçerli olacağı tarih-saat aralıkları belirlenir.
- Statü alanından da kampanın durumu(aktif-pasif) seçilir. Kampanya geçerlilik tarihinden sonra kampanya üzerinde Değiştir butonuna tıklanıp Statü alanından Pasif seçimi yapılarak kampaya pasif durumuna getirilir.
- Lokasyonlar alanından kampanyanın geçerli olacağı lokasyon/lokasyonlar/Tüm lokasyonlar seçimi yapılır.
- Hedef kitle alanından da ürün kartı tanımlanırken belirlenen ürün özellikleri-puan% oranına göre hangi müşterilere puan kazandırılmak isteniyorsa
o müşterilerin bulunduğu seçenek seçilir.
Örneğin; yukarıdaki ekranda Müşteri Seçimi seçeneği seçilmiştir. Bu seçenek seçildikten sonra Seçilen Müşteriler butonuna tıklandığında açılan Müşteri Kartları ekranından istenilen müşteriler tek tek seçilir.
Eğer Müşteri Grubu veya Müşteri Tipi seçenekleri seçimleri yapılmışsa seçilen müşteri tipindeki veya grubundaki müşteriler kampanyalardan yararlanabilir.
- Günler alanından da kampanyanın geçerlilik süreci boyunca hangi günlerde uygulanacağı belirlenir.
Tüm koşullar belirlendikten sonra Kaydet butonuna tıklanarak işlem tamamlanır.
Ürün Kart Puan Kampanyasında; müşteriler, alışveriş esnasında satın aldıkları daha önce sisteme tanımı yapılmış her bir ürün kartı içerisindeki Ürün Özellikleri menüsü altında Puan% alanında belirlenmiş olan puan oranına göre puan kazanırlar.
Ürünlere Puan Oluştur seçeneği seçilmişse;
Açılan Ürünlere Puan Oluştur ekranında;
Genel menüsünde Ürün Kart Puan Kampanyası'nda olduğu gibi kampanya ana koşulları belirlenir.
- Genel menüsünde koşullar seçildikten sonra Kriterler menüsüne tıklanır.
- Bu menüde Ürün Seçimi tablosu altında hangi ürünler için kampanya düzenlenekse o ürünler Ürün Koduna, Ürün Açıklamasına, Ürün Grubuna, Bölüm, Reyon, Tip Koduna göre seçilebilir.
- Ürünler hangi ürün özelliğine göre seçilecekse o ürün özelliğinin bulunduğu alanda F10 tuşuna basıldığında veya butonuna tıklandığında açılan Ürün Seçim ekranından seçilir.
- Örneğin; yukarıdaki ekranda Ana Yemekler ürün grubundaki ürünler için kampanya düzenlenecektir. İsteğe bağlı olarak Bölüm, Reyon, Tip koduna göre de ürün sınırlandırması yapılabilir.
Eğer tek tek ürünler seçilerek kampanya düzenlenecekse de Tek Tek Ürün Seç alanı işaretlendikten sonra Seçilen Ürünler butonuna tıklanır.
Seçilen Ürünler butonuna tıklandıktan sonra açılan Ürün Seçimi ekranında;
- Kod ve Açıklama kolon başlıkları altında F10 tuşuna basılarak veya butonuna tıklanarak kampanyaya dahil edilecek ürünler tek tek seçilir. Ürün seçim işlemi bittikten sonra Seç butonuna tıklanır.
- Seç butonuna tıklandıktan sonra seçilen ürünler kavanoz simgesi içine temsili olarak düşer.
- Kampanyaya dahil edilecek ürünler seçildikten sonra Kampanya Bilgileri menüsünde Kampanya Fiyat Aralıkları tablosu altında Sabit Değer Kullan butonu işaretlenirse her ne olursa olsun(yani kampanya geçerlilik süresi boyunca ister 1 TL'lik ister 100 TL'lik alışveriş yapılsın) müşteriler puan kazanacaklardır.
- Sabit Değer Kullan alanı işaretlenip, istenilen ödeme tipi/tipleri veya hepsi seçimi yapıldıktan sonra Puan alanından girilen değer kadar kampanya dahilindeki ürünler üzerinden puan kazanacaklardır.
Eğer bu alan işaretlenmezse;
Kampanya Bilgileri tablosu altında;
- Uygulama kolon başlığı altında kampanya koşullarından istenilen Fiyat Aralığı koşulu seçilmişse ilgil alanlardan fiyat başlangıç ve bitiş tutarları girilir.
- Ödeme Tip alanından da istenilen ödeme tipi seçilir.
- Puan çarpanı alanına da belirlenen fiyat aralıklarında seçilen ürün satışlarından kazanılacak puan girilir.
- Örneğin; yukarıdaki ekrandaki kampanya koşuluna göre, 50-100 TL değerleri arasında gerçekleşen satışlarda belirlenen ürünleri satın alan kampanya müşterileri(kartlı müşteriler v.b) 100 puan kazanacaklardır.
- Aynı şekilde Toplam Tutar kampanya koşulu seçilirse; yapılan alışverişte Fiş Toplam Tutarı, belirlenen, aralık başlangıç ve bitiş değerleri arasında ise belirlenen ürünleri satın alan kampanya müşterileri belirlenen puanı kazanacaklardır.
- Miktar kampanya koşulu seçilirse de yapılan alışverişte satın alınan ürün miktarı, aralık başlangıç ve bitiş kolon başlıkları altında belirlenen miktarlar arasında ise kampanya müşterileri belirlenen puanı kazanacaklardır.
- Tüm menü işlemlerinden sonra Kaydet butonuna tıklanarak işlem tamamlanır.
Eğer Fiş Toplamına Puan Oluştur seçeneği seçilmişse;
Açılan Fiş Toplam Toplamına Puan Oluştur ekranında;
Genel menüsünde Ürün Kart Puan Kampanyası'nda olduğu kampanya ana koşulları belirlenir.
- Diğer kampanyalardan farklı olarak bu kampanyada alışveriş toplam tutarı üzerinden puan hesaplaması yapılır.
- Yani bu kampanyada ürün sınırlaması yoktur. Önemli olan toplam hesap tutarıdır. Ancak istenirse bazı ürünler için sınırlama getirilebilir.(Kar marjı olmayan, Kdv oranı 0 olan ürünler v.b.)
- Kampanyada yer almayacak ürünlerin kdv grubu, Kriterler tablosu altında Hesap Dışı KDV Grubu butonuna tıklanarak, açılan KDV Seçimi ekranından seçilir. Böylece seçilen kdv grubundaki ürünler kampanyaya dahil edilmez.
- Ayrıca Hesap Dışı Ürünler tablosu altından da kampanyaya dahil edilmeyecek ürünler Bölüm/Reyon/Tip Kod'una göre seçilebilir.
- Eğer belli başlı ürünler kampanyaya dahil edilmeyecekse de o ürünler Tek Tek Ürün Seç butonu işaretlendikten sonra Ürün Seçim Listesi ekranından seçilebilir.
- Fiş Toplamına Puan Oluşturma yapılırken, Kampanya Bilgileri menüsündeyken, Sabit Değer Kullan butonu işaretlendikten sonra Her ve Sadece seçeneklerinden istenilen seçenek işaretlenir.
- Örneğin; yukarıdaki ekranda Her X TL üstü alışverişlerde müşteriler 5000 PUAN=5 TL kazanacaklardır. Burada Sadece seçeneği seçilmiş olsaydı müşteriler eğer 500 TL üstü alışveriş yaparsa(1500 TL gibi) 3x5 TL değilde 1x5 TL kazanacaklardır.
Eğer aynı menüdeyken Sabit Değer Kullan seçeneği işaretlenmez ise;
- Kampanya Bilgileri tablosu altında aralık başlangıç ve bitiş alanlarından kampanyanın geçerli olacağı alışveriş/fiş tutar aralıkları girilir.
- Puan Böleni ve Puan Çarpanı alanlarından da belirlenen aralıklarda müşteriye kazandırılacak olan puan karşılığının belirlenebilmesi için gerekli değerler girilir. Kalanı Alttan Hesapla kolonu altında işaretleme yapılırsa müşteri, toplam fiş tutarı ilk satırda belirlenen aralık bitiş alanındaki değerden fazla alışveriş yaptığı zaman ikinci satırda belirlenecek olan koşullar gereğince puan kazanacaktır.
- Örneğin; yukarıdaki ekranda ilk satır koşullarına göre müşteri toplam 50-100 TL arası alışveriş yaptığı zaman 5 puan kazanacaktır. Ancak müşteri toplam fiş tutarı 100 TL'den, yani ilk satırda belirlenen aralık bitiş değerinden fazla(130 TL'lik) alışveriş yaparsa, ilk satır koşullarına göre 5 puan ve ikinci satır koşullarına göre de 10 puan; toplamda 15 puan kazanacaktır.
ÖRNEK PUAN TABLOSU;
Puan Karşılığı=Puan Çarpanı/Puan Böleni
PUAN KARŞILIĞI
|
PUAN ÇARPANI
|
PUAN BÖLENİ
|
5 TL
|
5000
|
1000
|
2 TL
|
2000
|
1000
|
Copyright © 2014 by ADAMPOS. All Rights Reserved.