Müşteri Analiz
Yönetim Sistemi ›› Müşteri İlişkileri Yönetimi ››
Müşteri Analiz
Her bir müşteri grubuna ait değerler bazında bir araştırma imkanı sağlar. Geçen ay, bu ay, aylık ortalama satış, sepet ortalaması gibi veriler yardımıyla müşteri analizi yapıldığı zaman;
- hangileri müşteri listesinde yer almakta ancak aktif değil,
- hangi müşteriler küçük satın alımlar yapmakta,
- hangileri sürekli, sadık müşterilerdir
ortaya çıkacaktır.
Şekil1: Müşteri safhaları
Erişim ağacından Yönetim Sistemi-->Müşteri İlşkileri Yönetimi-->Müşteri Analiz işlemleri takip edilir.
Açılan Müşteri Analizi ekranında;
- 1 alanında müşteri gruplarının açılımları kullanılarak istenilen müşteri üst grubu/alt grubu seçilir.
- Bu ekranda Alt Grupları Dahil Et seçeneği işaretlendikten sonra seçilen üst gruba dahil tüm alt gruplar da listelenir.
- Seçilen müşteri grubu altındaki müşteriler 2 alanında listelendikten sonra bu alandaki başlıklar yardımıyla analizler yapılabilir.
- Müşteri grubuna dahil tüm müşteriler müşteri tiplerine göre, kart no, ad, soyad, meslek bilgilerine göre ayrı ayrı satırlarda listelenir.
Bu ekranda altta bulunan kaydırma çubuğu sağa doğru kaydırılırsa;
- Her bir müşterinin ilgili kolon başlıkları altında, İAT(İlk Alışveriş Tarihi), SAT(Son Alışveriş Tarihi) gibi bilgiler ve TAA(Toplam Alışveriş Adedi), THS(Toplam Hareket Sayısı), SO(Sepet Ortalaması), AOAT(Aylık Ortalama Alışveriş Tutarı) gibi değerler analiz edilebilir.
Kaydıma çubuğu sağa doğru kaydırılırsa;
- İlgili başlıklar altından, AOAA(Aylık Ortalama Alışveriş Adedi), AOHS(Aylık Ortalama Hareket Sayısı), GAT(Geçen Ay alışveriş Tutarı), GAA(Geçen Ay Alışveriş Adedi), BAT(Bu Ay Alışveriş Tutarı), BAA(Bu Ay Alışveriş Adedi), BAHS(Bu Ay Alışveriş Hareket Sayısı) gibi değerler analiz edilerek müşterinin geçen ay yapmış olduğu alışveriş hareketleri ile içinde bulunan ayda yapmış olduğu alışveriş hareketleri karşılaştırılabilir.
Böylece müşteri davranışları analiz edilerek gelecek ay alışveriş hareketleri tahmin edilebilir.
Kaydırma çubuğu sağa doğru kaydırılırsa;
- Yine ilgili başlıklar altından müşterilerin KP(Kazanılan Puan), HP(Harcanan Puan), SHPT(Son Harcanan Puan Tarihi) ve SHPM(Son Harcanan Puan Miktarı) gibi değerler analiz edilebilir.
Tüm bu analizlerden sonra, magaza yönetimi müşteri davranışlarından yola çıkarak, müşterilerinin satınalma döngüsünde hangi safhada olduklarını (Şekil1) belirleyebilirler.
Copyright © 2014 by ADAMPOS. All Rights Reserved.