Dönem Sonu İşlemleri
Fiyat Farkı Faturası, kaydedilmiş alış faturaları üzerindeki fiyatla, dönem sonunda oluşan fiyat arasında fark olması durumunda oluşan fark için ayrı bir alış faturası düzenlenmesi için kullanılır.
Sistem veya kullanıcı tarafından mal veya hizmet teslimi olmadan ileri tarihli düzenlenen faturalar dönem sonu işlemleri bölümünde daha sonra faturalandırmaları yapılmak üzere toplanır. Satın Alma YönetimiàTedarik ZinciriàDönem Sonu İşlemleri takip edilir.
Satın Alma Dönem Sonu İşlemleri ekranında sistem(S) veya kullanıcı tanımlı (KT) faturalar, İncele butonu kullanılarak veya Sağ Tıkla/F9àİncele işlemleri takip edilerek incelenebilir. Burada Fatura türü veya fiş nosuna göre fatura takibi yapılabilir.
Satın Alma Dönem Sonu İşlemleri ekranında Yazdır butonu tıklanırsa; kullanıcı açık olan Satın Alma Dönem Sonu İşlemleri ekranında görüntülenen fatura özelliklerinin ön izlemesini yapabilir ve yazıcıdan çıktısını alabilir.
Eğer herhangi bir fatura üzerinde Sağ Tıkla/F9àYazdır işlemleri takip edildiğinde ise;
Fatura Formları ekranında Myasoft standart tasarımı kullanılarak veya kullanıcı tarafından düzenlenen bir tasarımlar varsa bu tasarımlar arasından istenilen seçim yapıldıktan sonra;
Ekran seçimi ile Windows uygulamasında rapor formunun ön izlemesi yapılabilir ve yazıcıdan çıktısı alınabilir.
Satın Alma Dönem Sonu İşlemleri sayfasında herhengi bir fatura üzerinde Sağ TıklaàFatura Kes işlemleri takip edildiği zaman daha önce ileri tarihli, sistem veya kullanıcı tarafında düzenlenmiş faturalar kesilebilir.
Ancak seçilen fatura tarihi henüz gelmediyse, yani mal veya hizmet alımı gerçekleşmediyse fatura kesilemez.
Mal veya hizmet alımı gerçekleşmiş ise herhangi bir fatura üzerinde Sağ TıklaàFatura Kes işlemleri takip edilerek daha önce ileri tarihli düzenlenmiş faturalar kesilebilir. Faturalandırma yapılırken kullanıcı Belge No ve Hareket Kodu alanlarını düzenledikten sonra Kaydet butonu tıklanır. Burada dikkat edilirse Stok Maliyetleri azaltılacak olan bir FF(Fiyat Farkı) faturası kesilmektedir.
Satın Alma YönetimiàAlım Faturaları işlemleri takip edilerek kesilen faturanın alım faturaları ekranına düştüğü görülebilir.
Bu program stoklarınızın siparişteki birim fiyatları ile faturadaki birim fiyatlarını karşılaştırıp, faturadaki fiyatlar verilen sipariş fiyatından fazla ise, fazla olan bu tutarı satıcı firmanıza fatura etmenizi sağlayacaktır. Bunu da “alınan fiyat farkı faturası” oluşturarak belgelendirecektir. Örneğin; Tedarikçiye 01.02.2014 tarihinde ÜRÜN001 kodlu ürün için birim fiyatı 1.000.000.- olmak kaydıyla sipariş verildi. Sipariş faturası ile birlikte teslim alındı. Ancak sipariş verilen ürünün faturadaki birim fiyatı 1.250.000.-TL. Dolayısı ile verilen sipariş fiyatından 250.000.- tutarında bir fazlalık söz konusu. Myasoft, işte bu fazla olan tutarın otomatik olarak tedarikçiye fatura edilebilmesini sağlar. Program siparişten oluşturulmuş faturalardaki ürünlerin birim fiyatlarını ve siparişteki birim fiyatları tarayacak, faturadaki birim fiyatlar sipariş evrakındaki fiyatlardan büyük ise aradaki fark tutarında satıcıya alınan fiyat farkı faturası oluşturacaktır. Programın yukarıda açıklanan şekilde çalışabilmesi için irsaliye veya faturaların mutlaka siparişten girilmiş olması gerekir.
Mal Alım Faturası kesilirken satın alınan ürünün fiyatı anlaşma fiyatından fazla gösterilirse(Stok Maliyetleri Azaltılacak) sistem tarafından otomatik olarak tedarikçiye FF faturası kesilir ve bu fatura alım faturaları ekranına yeşil olarak düşer. Eğer satın alınan ürünün fiyatı anlaşma fiyatından az gösterilirse(Stok Maliyetleri Arttırılacak) de sistem tarafından otomatik olarak firmaya FF faturası kesilir. Bu faturada alım faturaları ekranına kırmızı olarak düşer.