Ürün Birleştirme
Yönetim Sistemi ›› Müşteri İlişkileri Yönetimi ›› Kampanya Yönetimi ››


Ürün Birleştirme
Müşterilerin tek bir siparişte daha fazla adette ürün satın almalarını sağlamak için yapılabilecek bir çok kampanya ve promosyon yöntemi vardır. Bunlardan en ilgi çekici yöntemlerden biri de aynı ya da farklı ürünleri birleştirmektir.

Erişim ağacından Yönetim Sistemi-->Müşteri İlişkileri Yönetimi-->Kampanya Yönetimi-->Ürün Birleştirme işlemleri takip edilir.

Açılan Ürün Birleştirme ekranında Kampanya Türü Seçiniz alanından istenilen kampanya türü seçildikten sonra Ekle butonuna tıklanarak veya Sağ Tıkla/F9-->Ekle-->Aynı/Farklı Ürün Birleştir işlemleri takip edilirse ürün yerleştirme metodu ile yeni kampanya tanımları yapılabilir.
Farklı Ürün Birleştirme seçeneği seçilirse;

Açılan Farklı Ürün Birleştir ekranında Genel menüsü altından;
- Kampanya Kodu otomatik olarak gelir.
- Kampanya Başlangıç-Bitiş Tarihleri sırasıyla içinde bulunan yılın ocak ve aralık ayları seçilmiş olarak gelir. İsteğe bağlı olarak değiştirilebilir. Başlangıç ve Bitiş saatleri de yine bir gün olarak kabul edilmiş sırasıyla 00:00 ve 23:59 olarak seçili olarak gelmiştir. İsteğe bağlı olarak değiştirilebilir.
- Hedef Kitle alanından hangi müşteri grupları için kampanya geçerli olacaksa o müşteri grubu seçilir.
Kampanya, ön office yazılımı olan MyaRes'te hangi satışlarda geçerli olacaksa o satış/satışlar seçilir. Happy Hours/Masa/Paket/Self/Takeaway gibi.
- Lokasyonlar alanından kampanyanın geçerli olacağı lokasyon/lokasyonlar veya tüm lokasyonlar seçimi yapılır.
- Günler alanından da kampanyanın geçerlilik süreci boyunca hangi günlerde geçerli olacağı belirlenir.

Genel menüsü işlemleri tamamlandıktan sonra Kriterler menüsü altından;
İlk olarak Kriter Tür kolon başlığı altından birleştirilerek satılacak ürünlerin özellikleri arasından istenilen kriter seçilir.

- Kriter türü belirlendikten sonra Değer1 alanından seçilen kriter türüne göre değer girilir.
- Değer girildikten sonra Alım Tür alanından da Miktar/Tutar seçimi yapılır.
- Alım Tür alanından belirlenen seçime göre Miktar/Tutar alanından ilgili değer girilir.
- Örneğin Miktar seçimi yapılmışsa; müşteri bu alandan girilen miktar kadar sipariş vermişse kampanyadan faydalanabilir.
Operatörlerin Sistematiği;
- Her satır işlemlerinden sonra Operatör kolon başlığı altından ''ve'' operatörü seçimi yapılırsa ilk satırda seçilen ürün ile birlikte ikinci satırda seçilen ürün aynı anda alınırsa kampanya geçerli olacaktır.
- Eğer ''veya'' seçeneği seçilirse ilk satırda seçilen ürün veya ikinci satırda seçilen ürün arasından biri satın alınırsa kampanya geçerli olacaktır.
- Ürün Birleştirme işlemi sırasında son satır işleminde seçilen ürün için aynı işlemler yapılır. Operatör kolon başlığı altından ''Alırsa'' operatörü ile de ürün seçim işlemi tamamlanmış olur.

Kriterler menüsünde gerekli işlemler tamamlandıktan sonra Kampanya Bilgileri menüsünden;
- İlk önce Kampanya Türü seçilir. Farklı Ürün Birleştir kampanyalarının Pick&Mix kampanyalarından farkı 4 türde kampanya düzenlemesi yapılabilmesidir.
Kullanıcı bu türlerden
istediğini seçip kampanyalar geliştirebilir. Pick&Mix kampanyaları farklı ürünlerin belirli koşullarda bir araya gelmesi durumunda sadece indirim yapılmasını sağlayan bir promosyon yöntemidir.
- 1 alanından Hediye türü seçimi yapılmışsa;
- 2 alanından da Ürün Gir seçeneği seçilerek belirlenen kampanya koşullarını sağlayan müşterilere verilecek Hediye Ürünler ilgili bölümden seçilir.
- Hediye Ürünler tablosu altından Kriter Tür kolon başlığı altından Hediye Ürün seçimi yapıldıktan sonra Ürün Açıklama veya Barkod kolon başlıkları altında F10 tuşuna basılarak veya
butonuna tıklanarak hediye olarak verilecek ürün seçilir.
- Miktar kolon başlığı altından da hediye verilecek ürün miktarı girilir.
- Birim Fiyat alanından da Hediye Ürünün normal satış fiyatı girilir.
- Operatör alanından ''ve'', ''veya'', ''ve alırsa'' operatörleri kullanılarak müşteriye hediye ürün seçenekleri sunulabilir.
Örneğin; ilk satırda seçilen hediye ürünü ''veya'' operatörü ile ikinci satırdaki ürünle ilişkilendirmesi yapılırsa müşteriye iki farklı ürün arasından istediğini seçme hakkı tanınabilir. Müşteriye iki adet hediye ürün verilmek istenirse ''ve'' operatör seçimi yapılır. ''Ve İsterse'' operatörü ile de ilk hediye ürün verildikten sonra müşteriye ikinci bir hediye ürün almak isterse bu operatörün seçildiği ürün hediye olarak verilir.

1 alanından Hediye türü seçildikten sonra 2 alanından da Üstteki Kriterler seçeneği seçilirse Promosyon Tutarı alanından indirim yapılacak tutar girilir.
Buradan girilen tutar kadar koşulları sağlayan müşterilere indirim yapılır.

Eğer Kampanya Türü 1 alanından İndirim seçeneği seçilip, 2 alanından da Fiş Toplam seçeneği seçilirse Yüzde alanının karşısındaki alana fiş toplamı üzerinden müşteriye % kaç oranında indirim yapılacaksa o oran girilir.

Eğer Kampanya Türü 1 alanından Hediye Çeki seçimi yapılırsa;
- Müşteriye koşulları sağladığı takdirde verilecek olan çek adedi ilgili alandan girilir.
- Çek Tutar alanında da çekin miktarsal karşılığı girilir.
- Çek Açıklaması alanından da isteğe bağlı olarak çek açıklaması girilebilir.
- Mesaj alanı da isteğe bağlı olarak müşteriyi uyarmak için doldurulabilir.
- Örneğin; Bu çek xx/yy/zz- aa/bb/cc tarihleri arasında geçerlidir gibi.

- Eğer Kampanya Türü 1 alanından Puan seçeneği seçilirse, Puan alanından müşterinin kampanya koşullarını sağladığı takdirde kazanacağı puan girilir.
- Bütün bu işlemlerinden sonra Kaydet butonuna tıklanarak işlem tamamlanır.
Eğer Aynı Ürün Birleştir seçeneği kullanarak kampanya düzenlecekse;
Farklı Ürün Birleştir seçeneğinde olduğu gibi Genel menüsü işlemleri aynen yapılır.

- Kriterler menüsünde ise aynı özelliklere sahip olan ürünler, Ürün Seçimi tablosu altındaki ürün özellikleri kullanılarak belirlenebilir.
- Ürün Kodu, Ürün Açıklaması, Ürün Grubu, Bölüm/Reyon/Tip Kodu Özel Kodlar gibi ürün özellikleri alanlarında F10 tuşuna basılarak veya
butonuna tıklanarak aynı özelliklere sahip olan ürünler kampanyaya dahil edilir.
- Örneğin yukarıdaki ekranda Ana Yemekler grubundaki tüm ürünler için kampanya düzenlemesi yapılmıştır.
- İstenirse Tek Tek Ürün Seç butonu işaretlendikten sonra ürünler tek tek seçilerek de kampanya düzenlemesi yapılabilir. Bu seçenek kullanılarak daha az kapsamlı bir kampanya düzenlenebilir. Yani Tüm ana yemekler grubundaki ürünler için kampanya düzenlemek yerine ana yemeklerden bazıları için kampanya düzenlemesi yapılacaksa bu seçenek kullanılır.

Kampanya Bilgileri menüsü altından da Kampanya Türü 1 alanından Miktar/Tutar seçeneklerinden istenilen seçim yapıldıktan sonra 2 alanından Her seçimi yapılırsa;
- Her
X Tanesinden Y Tanesi için Yüzde Z İndirim formülasyonu kullanılarak kampanya düzenlenebilir. Bu demektir ki seçilen üründen X tane alan müşteriye Y tanesinde Yüzde Z oranında İndirim yapılacaktır.
- Örneğin; yukarıdaki ekrandaki formülasyon gereği kampanya dahilindeki üründen 2 tane alan müşteriler aldıkları 2. ürünü %50 indirimli olarak alacaklardır.
- Eğer 2 alanında Sadece seçimi yapılırsa müşteri yukarıdaki formülasyonda >=X (yani ilk hanedeki değerden fazla ürün satın aldığında) indirim sadece bir kere geçerli olacaktır.
- Örneğin; 4 tane ürün satın alındığı zaman indirim sadece yukarıdaki ekrandaki formülasyon gereği sadece 2 ürün için geçerli olacaktır. Geriye kalan 2 ürün için müşteri indirimden yaralanamayacaktır.
Copyright © 2014 by ADAMPOS. All Rights Reserved.