Yönetim Sistemi ›› Tanımlar ›› Satış Yönetimi Tanımlar ››
Verilen Hizmet Tanımları
Verilen hizmetlerin özelliklerini bu alandan tanımlanır.
Erişim ağacından Yönetim Sistemi-->Tanımlar-->Verilen Hizmet Tanımları-->Verilen Hizmet Tanımları işlem adımları takip edilir.
Açılan Verilen Hizmet Kartları ekranındaki menü seçenekleri ile yeni hizmet kartları tanımlanabilir veya diğer işlemler gerçekleştirilebilir.
Bu ekranda Sağ Tıkla/F9 menüsünden de yararlanılabilir.
Verilen Hizmetlere ait bilgiler her hizmet için ayrı tanımlanacak olan hizmet kartlarında tutulur.
Himzet Başlık Bilgileri;
Kod; Verilen hzmet kodudur. 17 karakter uzunluğunda alfanümerik bir alandır.
Açıklama; Hizmetin adı veya açıklamasıdır. 50 karakter uzunluğunda alfanümerik bir alandır.
Ödeme Şekli; Hizmet kartı için satış işlemlerinde sürekli kullanılacak veya en çok kullanılacağı düşünülen ödeme planıdır.
Ana Birim; Hizmete ait birimdir. İlgili alanda biri tanımları listesinden hizmet için uygun olan birim tanımı seçilir.
Statü; Hizmet kartlarının durumunun belirlendiği alandır. Aktif/Pasi olmak üzere iki seçeneklidir.
KDV; Verilen hizmetler için geçerli yasal vergi oranıdır.
Özel Kod; Bu alandan da isteğe bağlı olarak hizmet kartlarını gruplamak için özel kod ataması yapılabilir. 17 karakter uzunluğunda alfanümerik bir alandır.
Hesap Kodu; İlgili hizmet kartının muhasebeleştirilmesi sonucu hangi hesap altında takip edileceği bu alandan belirlenir.
Kota İşlemlerinde Kullanılacak; Hizmetin kota işlemlerini etkilemesi isteniyorsa bu seçenek işaretlenir.
Fiyatlar tablosu altından da ilgili hizmetin hangi cariye, hangi fiyat üzerinden verildiği/verileceği bilgileri girilebilir.