Teminciye Talep Föyleri
Tüm lokasyonların; yani depo ve genel müdürlüğe bağlı şubelerin, Restoran/Mağaza Yönetimi-->Teminci Talebi alanında oluşturulan tedarikçilere olan talepleri yönetilebileceği föydür.
Erişim Ağacından sırasıyla Satın Alma Yönetimi-->Talep Föyleri->Teminciye Talep Föyleri işlem adımları takip edilir.
- Açılan Satın Alma Yönetimi-Teminciye Talep Föyleri sayfasında Talep(T)ve SE(Sipariş Emri) statüsünde tedarikçilerden talep edilen siparişler görülebilir.
- Sipariş Talep statüsünde ise butonu kullanılarak veya Sağ Tıkla-->Değiştir işlemleri takip edilerek sipariş emri verilmeden siparişler üzerinde değişiklikler yapılabilir.
- Statü: Bu bölümde siparişin hangi föy statüsünde olduğunu görebiliriz. (SE-ÖS-T gibi)
T – ÖS – SE :
- ‘T’ föyün Talep olduğunu gösterir. Bir lokasyonun öneri talebi demektir .Föy talep statüsündeyken etkin değildir. Etkin olması için üstünden F9 veya Sağ TıklaàSipariş Emri Ver işlemleri takip edilmelidir.
- ‘ÖS’ föyün bir satın alma kullanıcısı tarafından Öneri Sipariş olarak girildiğini gösterir.
- ‘SE’ Sipariş Emri verilmiş bir föy olduğunu gösterir.
- Toplam: Siparişin toplam tutarının hesaplandığı alandır.
Durum; Siparişin hareketlerini görebildiğimiz alandır.(Talep, Beklemede, Çıkış Yapıldı ve Teslim alındı gibi).
- Beklemede; Siparişin Sipariş Emri verilmiş ama henüz gelmediğini gösterir.
- Teslim Edildi; Siparişin tam ve eksiksiz teslim alındığını gösterir.
- Eksik Teslim; Siparişin verildiği miktardan eksik olarak geldiğini gösterir.
- Talep; Siparişin bir lokasyon tarafından talep edildiğini gösterir.
- Değiştir butonuna tıklandıktan sonra açılan sayfada tedarikçi seçimi, talep edilen ürünler, sipariş tarihleri, ödeme şekilleri gibi siparişe ait özellikler değiştirilebilir.
- butonuna tıklanarak veya herhangi bir sipariş üzerinde Sağ Tıkla-->İncele işlemleri takip edilerek de seçilen siparişe ait özellikler incelenebilir.
Sipariş ekranı alan başlık bilgileri;
- Fiş No: Fiş numarası Myasoft tarafından 13 haneli “EAN13 bir barkod” ile otomatik olarak üretilen fiş takip numarasıdır.
- Sipariş Tarihi: Sipariş föyünün girildiği tarih ve saattir.
- Geliş Tarihi: Siparişin, tedarikçiden sevk edildikten sonra seçtiğiniz lokasyona teslim edilmesi gereken tarihtir.
- Belge No: Verdiğimiz sipariş için varsa kendi belirlediğimiz numaramız veya siparişte kullandığımız matbu evrak numaralarını girdiğimiz bir bölümdür. Bu bölümün amacı; daha sonra sipariş araması yaptığımız zaman, ilgili belge no ile ilgili evrağa göre listeleme yapabilmektir.
- Lokasyon: Siparişin verildiği lokasyonundur.
- Talep statüsünde herhangi bir sipariş/siparişler üzerinde sağ tıklandığı zaman çeşitli işlemler gerçekleştirilebilir. Sağ Tıkla-->Sipariş Emri Ver işlemleri takip edildiğinde;
- Açılan onay ekranında sipariş emri verilecekse Tamam butonuna tıklanır.
- Tamam butonuna tıklandıktan sonra siparişe bağlı dönem faturası oluşturmak isteniyorsa Evet, istenmiyorsa Hayır butonuna tıklanır.
- Herhangi bir sipariş/siparişler üzerinde Sağ Tıkla-->Muhasebe Kodları takip edildiğinde de;
- Muhasebe Kodları ekranından siparişe ait muhasebe kodu görülebililir veya Tek Düzen Hesabına göre Myasofta entegre edilen muhasebe kodlarından siparişe kod ataması yapılabilir.
Bütün siparişler ana depoda toplandıktan sonra ana depodan diğer şubelere sevk işlemi gerçekleşir. Ancak sıcak ürün olarak adlandırdığımız ürünler direkt olarak talep edilen lokasyonlara sevk edilir.
KAYIT (F2 ): Belgeyi kayıt eder.
VAZGEÇ( F3 ): Belgeyi kayıt etmeden çıkar.
Copyright © 2014 by ADAMPOS. All Rights Reserved.