Franchise Yönetimi

Parent Previous Next

Franchise Yönetimi

Yönetim Sistemi ››

Parent Previous Next


Franchise Yönetimi


Zincir yapıya sahip işletmelerin ihtiyaç duydukları tüm operasyonların yönetilebilmesini sağlayan modüldür.



Modülün aktifleştirilmesi için yapılması gereken işlem adımları aşağıda belirtilmiştir.


1.  Öncelikle yapılması gereken işlem, Franchise sistemi kullanacak işletmenin lisanslama (1 merkez+ x şube sayısı) işlemlerinin yapılmasınında ardından, ASP.NET, linux, Microsoft Dynamics AX desteği olan herhangi bir sunucuda kurulumların tamamlanması ile kullanıma hazır hale gelmektedir.


Myasoftsys'de Lisans menüsünden Ek Lisans Girişi sekmesinden "Franshise Yönetimi" modülü seçilerek lisanslama işlemleri tamamlanır. Lisanslama işlemi tarafımızdan sağlanan lisans numarası ile aktifleştirilir.


2.  Lisanslama işlemlerinin ardından Myasoftsys'de Firmalar kısmında yer alan Franchise Yönetimi sekmesinden merkez şubenin franchising verilen/verilecek olan bayilikler tanımlanır.



Firmalar kısmında Merkez Firma seçilip, Değiştir butonuna tıklanarak merkez firmaya ait ünvan bilgileri görülebilir.


Franchise Yönetimi sekmesinden de Merkez Firma parametresi seçildikten sonra franchising verilen/verilecek bayilik/bayilikler kayıt edilir.


Franchise firmalara veri gönderilebilmek için Yetkili (işlem carisi) ve firma lokasyon bilgileri girilir.


Buradaki Bayilik bilgileri daha önce back office Myasoft'ta daha önce tanımlanmış olan cari hesap bilgileridir.


3. Franchise sisteminde kullanılacak ürünlerin franchising verilen/verilecek şubelere aktarılmasıdır.



Bu işlem, Myasoft'ta Yönetim Sistemi-->Franchise Yönetimi-->Franchising Aktarımlar alanından yapılmaktadır.



Açılan Franchise Aktarımları ekranından; Stok Kartları seçimi yapılır.



Stok Kartları seçimi yapıldıktan sonra açılan Stok Aktarım Ekranında;


Ürün aktarım kriteri seçilir.


Kopyalama seçenekleri belirlenir.


Firmalar alanından hangi bayiliklere aktarım yapılacaksa seçilir.


Kopyalama yapılacak Lokasyon alanından da aktarımın yapılacak olduğu bayi/bayilikler seçilir.


Franchise Tedarik Yönetimi




Şubelerde otomatik olarak oluşturulan irsaliyeler kontrol edilir.


Kontrol sırasında denetim sırasında fiilen araçta bulunan malların miktarlarının, sevk irsaliyesinde yer alan malların miktarlarından farklı olduğu veya malların cinslerinin farklı tespit edildiği durumlarda ilgili irsaliye üzerinde Sağ Tıkla-->Hata Bildir ve Sil işlem adımı takip edilir.




Hata Bildir ve Sil sekmesine tıklandıktan sonra açılan Merkez Firma Hata Bildirimi ekranına  hatayla ilgili merkeze iletilmesi gereken mesaj yazılır.


Tamam butonuna tıklanır.



Tamam butonuna tıklandıktan sonra Merkez Firma Belgeler Güncellendi bilgisinin olduğu güncelleme logu görülür. Kullanıcı isteğe bağlı olarak Log Kaydet butonuna tıklayarak log kaydı tutabilir, Kapat butonuna tıklanarak da log ekranı kapatılır.



Log ekranı kapatıldıktan sonra hatalı irsaliyenin silinmesi için Onay ekranında Tamam butonuna tıklanır.



Hata Bildir ve Sil sekmesi ile merkeze gönderilen mesaj Satış Yönetimi-->Satış Faturaları modülünde, ilgili irsaliyenin açıklama kolonundan izlenebilir.


Toptan Satış Fiyat Listelerinin Güncellenmesi


Franchising veren merkez firma bayilik verdiği şubeler için özel fiyatlandırma yapabilir.


Myasoft'ta Satış Yönetimi-->Toptan Satış Fiyat Listesi alanından bayilerine özel fiyat listesi çıkartılabilir.





Cari Tür alanından


Cari Grup seçeneği kullanılarak grup bazında bayiliklere/tüm cariler fiyat listesi çıkartılabilir.


Eğer bu alandan Tek Cari seçimi yapılırsa da Cari Grup alanından ilgili bayi seçimi yapılır.



Not: Her bayi bir cari hesap gibi düşünülmelidir.
































Copyright © 2014 by ADAMPOS. All Rights Reserved.